Elpošanas vingrinājumi fiziskai un emocionālai labsajūtai

Klīnikas fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārste dr.Solveiga Rudmieze sirsnīgi aicina uzlabot savu fizisko un emocionālo veselību, izpildot dažus vienkāršus, bet iedarbīgus elpošanas vingrinājumus. (VIDEO)

Mūsu Klīnikas ārste - psihoterapeite dr.Sandras Vinniņas, savukārt, sniedz ārsta psihoterapeita komentāru par elpošanas vingrinājumu nozīmi mūsu emocionālās veselības saglabāšanai un uzlabošanai:

 

 

“Elpošanas vingrinājumi ir efektīvs veids, kā mazināt stresu, atvieglot muskuļu saspringumu, uzlabot koncentrēšanās spējas un atgūt iekšējo miera sajūtu.Elpošanas vingrinājumu ietekme izskaidrojama no cilvēka anatomijas un fizioloģijas aspekta.
Cilvēka organismā atrodas klejotājnervs (n.vagus), kas ir visplašāko inervāciju aptverošais nervs ar ietekmi uz dzīvībai svarīgiem orgāniem, arī diafragmu.
Klejotājnervs pārvalda parasimpatisko nervu sistēmu, kas atbild par relaksāciju.
Izpildot elpošanas vingrinājumus lēni un dziļi ar diafragmas pilnvērtīgu iesaisti, tiek tonizēts klejotājnervs, kas  aktivizē parasimpatisko  nervu sistēmu, un tā samazina asinsspiedienu, palēnina sirdsdarbības  ritmu, elpošanas frekvenci, kā arī līdzsvaro citu orgānu sistēmu darbību, radot relaksāciju un emocionālo labsajūtu.”


Raksts pievienots 17. novembrī, 2020